![]() |
Hoşgeldiniz ( GİRİŞ | KAYIT OLUN )
İskenderun Resimleri İskenderun Genel& Sorunlar& Öneriler İskenderun kültür,turizm |
![]() |
![]()
İleti
#1
|
|
Grup: üye İleti: 24 Katılım: 22-01-2007 - 14:54 Üye No: 302 isim: Seyfettin meslek: ..................... İskenderun'da mezun olduğunuz okul adı ve mezuniyet tarihi: .................... ![]() |
İSKENDERUN’DAKİ DEKOVİL HATTI Dekovil sözcüğünü ilk duyduğumda anlamını bilmiyordum. Sonradan öğrendim ki, ray aralığı 60 cm veya daha az olan, arabaları buhar, hayvan veya insan gücüyle yürütülen küçük demiryolu anlamına geliyormuş. Bildiğim kadarıyla, bölgemizde bir Mersin’de, bir de İskenderun’da vardır bu hatlardan. Mersindeki dekovil, limana yük taşımak için kullanılmış; İskenderun’daki ise bataklığı kurutmak amacıyla. Vagonlar her sabah erkenden başlayıp şehrin en uzak köşelerine taş taşırmış. İskenderun’daki dekovil hattı, şimdiki adı da Pınarbaşı olan yerden başlar, Pac meydanından geçer oradan sağa kıvrılıp bir süre gittikten sonra Çay mahallesi diye bilinen yerden şehre girermiş. Bu hatları kurmak çok kolay olduğundan ihtiyaç oldukça yenileri döşenmiş. Zamanla şehrin her yanından geçen dekovil hattı oluşmuş. Osmanlının son dönemlerinde inşa edilmiş bu hat Fransızların işgalinden sonra önemini yitirmiş ve taş taşıyan vagonlar zaman içerisinde çocukların oyuncakları haline gelmişler. Zaman, dekovil hattını tamamen yok etmiş. Ama eski “Elektrik İdaresi”nin harabeye dönmüş deposundaki hurdaların arasında bir kaç ray parçası, inadına, varlığını sürdürüyor. Seyfettin |
|
|
![]() |
![]()
İleti
#2
|
|
Grup: üye İleti: 75 Katılım: 20-08-2008 - 01:20 Üye No: 3,678 İskenderun'da mezun olduğunuz okul adı ve mezuniyet tarihi: 2010 ![]() |
gerçekten de insanı heyecanlandıran bir olay..
ne bileyim işte o günleri düşünmek -nedense hep siyah beyaz düşünürüz o günleri ![]() kışkırtıcı..elektrik kurumunun deposundaki kalan rayları aslına uygun çoğaltıp yeniden döşeyesi geliyo o hattı insanın. -çok devrik bi cümle oldu bu- |
|
|
![]() ![]() ![]() |
Basit Görünüm | Tarih: 22-04-2018 - 00:04 |